Początek roku 2014 nie obfitował w zamówienia na nowe pojazdy ciężarowe, jako że impet nabywców przygasł po masowym wykupywaniu ciężarówek Euro 5 w końcu 2013 r. Teraz jednak sytuacja wraca do normy. Wzrasta zainteresowanie pojazdami Euro 6.
Swoimi niedawnymi kontraktami pochwaliły się polskie centrale Volvo Trucks, Renault Trucks, Scanii i DAF-a.
Z galanterią po Europie
W autoryzowanym serwisie Volvo Trucks Z. H. U. Józef Skrzypa w Sycewicach niedawno miała miejsce uroczystość przekazania pięciu ciągników siodłowych Volvo FH ich nowemu użytkownikowi, którym jest Przedsiębiorstwo-Produkcyjno Usługowe KARO Wojciech Megier.
Firma PPU Karo z miejscowości Lipnica położonej nieopodal Bytowa w połowie ubiegłego roku zakupiła pierwszy egzemplarz najnowszego Volvo FH z silnikiem spełniającym normy Euro 6. Teraz przyszła kolej na rozbudowę firmowej floty o kolejne pięć ciągników siodłowych Volvo FH 500.
Przedsiębiorstwo Karo zajmuje się produkcją galanterii ogrodowej (płotków, paneli lamelowych, pergoli itp). Ich odbiorcami są głównie klienci z krajów Europy Zachodniej. Zakupione przez firmę zestawy będą rozwozić je po całym kontynencie. Wyroby z drewna wyróżniają się stosunkowo dużą masą własną, z tego też powodu do ich transportu konieczne było zakupienie silnych ciągników, które poradzą sobie na długich trasach w dużej części przebiegających po europejskich autostradach. Volvo FH zostały wyposażone w 13-litrowe silniki Euro 6 o mocy 500 KM współpracujące ze skrzynią biegów I-Shift.
Wszystkie dostarczone PPU Karo ciągniki Volvo FH objęte zostały Niebieskimi Kontraktami Serwisowymi na 36 miesięcy wraz z ubezpieczeniem Volvo Truck Assistance. Ponadto, rozszerzona została gwarancja na całe pojazdy na 3 lata z limitem 450.000 km.
- Obserwujemy rosnącą wśród klientów popularność kontraktów serwisowych. Stają się one powoli standardem w przypadku zakupu nowych pojazdów - powiedział Adam Derliński, reprezentant handlowy Volvo Trucks Polska.
Trans-Man wybiera Renault Trucks
Krzysztof Mancewicz, współwłaściciel białostockiej firmy Trans-Man DKG Mancewicz Sp. J. odebrał kluczyki do nowego ciągnika Renault Trucks T. To pierwszy tego typu pojazd Renault Trucks na Podlasiu i jeden z pierwszych przekazywanych w Polsce.
Ciągnik Renault T460 w kolorze "biały lodowiec", który dołączył do floty białostockiego przewoźnika liczącej 40 pojazdów jest wyposażony w kabinę sypialną z wysokim dachem. Pojazd jest napędzany przez 11-litrowy silnik Euro 6, typu DTI11, który osiąga moc 460 KM i maksymalny moment obrotowy 2200 Nm. Współpracuje z nim 12-biegowa, zautomatyzowana skrzynia Optidriver.
Krzysztof Mancewicz nie ma wątpliwości, że zakup Euro 6 się opłaca.
- To tylko kwestia czasu, gdy ciężarówki wyposażone w Euro 6 będą tańsze w eksploatacji niż modele Euro 5. Z pewnością wkrótce pojawią się w wielu krajach ulgi w opłatach drogowych dla najbardziej ekologicznych pojazdów - mówi K. Mancewicz.
Przekazany pojazd jest wyposażony w zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1470 l, które wystarczają na długą podróż i pozwalają omijać drogie stacje benzynowe.
Najmocniejsza Scania Euro 6 wydana
W Centrali Scania w Södertälje miała miejsce ceremonia wydania ciągnika Scania V8 R730 Euro 6 dla Przedsiębiorstwa Transportu Zagranicznego z Witkowa Śląskiego. Kluczyki do pojazdu odebrał właściciel firmy, Stefan Dynerowicz.
Pojazd Scania serii R o mocy 730 KM, z kabiną Topline, silnikiem Euro 6, Opticruise, Scania Retarder został wyposażony w pełen pakiet systemów bezpieczeństwa oraz systemy wspomagania kierowcy marki Scania - Active Prediction i Driver Support. Scania pozostaje jedynym producentem na rynku pojazdów ciężarowych oferującym silniki V8 spełniające normę Euro 6. Odebrany ciągnik w kolorze czerwony metalic dołącza do floty firmy składającej się wyłącznie z pojazdów Scania i liczącej w sumie 33 jednostki.
Przedsiębiorstwo Transportu Zagranicznego świadczy usługi transportowe na rynku europejskim. Od początku firma współpracuje ze Scanią.
- W latach 70., gdy w Polsce dopiero startował rynek transportu prywatnego, sam byłem kierowcą zawodowym i dużo rozmawiałem z innymi kierowcami, głównie z Zachodu. To oni zachwalali wygląd, przestronne wnętrze, osiągi oraz niezawodność Scanii. Uwierzyłem, postawiłem na tę markę - mówi S. Dynerowicz.
Trzy lata temu Stefan Dynerowicz jako pierwszy w Polsce został właścicielem pierwszej 730-konnej ciężarówki Scania.
Pierwszy DAF CF Euro 6 trafił do DER Trans
W siedzibie autoryzowanego dealera DAF firmy ESA Trucks Polska w Iłowej przekazano ciągnik siodłowy DAF CF Euro 6 firmie PHU DER-TRANS ze Świebodzina. To pierwszy wydany w Polsce ciągnik CF Euro 6.
Ciągnik wyposażono w kabinę Space Cab z dwoma leżankami i klimatyzacją postojową, silnik Paccar MX11 440 KM, 12-biegową zautomatyzowaną skrzynię biegów AS Tronic, reflektory LED oraz hamulec silnikowy MX Engine Brake. Pojazd zakupiony został z pakietem gwarancyjnym DAF Multisupport Warranty Plus.
Firma PHU DER-TRANS zajmuje się transportem krajowym i międzynarodowym. Specjalnością firmy są usługi transportowe złomu. W swojej flocie posiada 30 pojazdów ciężarowych, w tym 10 DAF-ów. Oprócz CF-a firma miała odebrać w ostatnim czasie kolejny zamówiony pojazd DAF XF Euro 6. Główne powody wyboru DAF-a to niska masa własna ciągników tej marki oraz niskie zużycie paliwa udowodnione przez pojazd demo.