Rynek pracy dla przewoźników w ruchu międzynarodowym kwitnie. Niemiecka firma transportowo-logistyczna dls poszukuje posiadaczy ciągników siodłowych z Polski.
dls zaprasza do całorocznej współpracy. Oferta dotyczy transportów plandekowych w relacji Polska-Europa Zachodnia (głównie do Niemiec i krajów Beneluksu) w obie strony oraz przewozów kabotażowych w Niemczech.
Potrzebne ciągniki
Jak powiedział nam Andrzej Hische, kierownik działu technicznego i marketingu w dls, firma posiada 300 własnych naczep, z których 120 to pojazdy do transportu intermodalnego, 50 to chłodnie, a pozostałe 130 to tzw. firanki i właśnie do ciągnięcia tych ostatnich potrzebuje obecnie około 20 ciągników. dls oferuje bezpłatnie naczepy, gwarantując stałe stawki za przejechany kilometr oraz stałe zatrudnienie w tzw. ruchu okrężnym. Niemiecka firma zapewnia punktualną wypłatę należności frachtowych, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów eksploatacyjnych, komunikację w języku polskim, rosyjskim, niemieckim lub angielskim, przejmuje również myto na terenie Unii Europejskiej.
Firma ma dwa rodzaje ofert dla polskich przewoźników. Jeden wariant polega na tym, że posiadacz ciągnika cały czas tworzy zestaw z jedną naczepą.
- Przykładowo, wiezie papier ze Świecia w Polsce na Zachód, tam, np. w Niemczech, robi kilka kursów w transporcie wewnętrznym, potem wiezie ładunek do Polski i cykl się powtarza - wyjaśnił nam Andrzej Hische.
W drugim wariancie ciągnik tworzy zestawy z różnymi naczepami, na zmianę.
- Przewidziane są tzw. przepinki - dodał nasz rozmówca. - Dla przykładu, przewoźnik w Siedlcach zostawia naczepę z towarem, który ma trafić do Rosji, bierze inną naczepę i jedzie na Zachód.
Jakie są wymogi wobec ciągników?
- Chodzi o to, żeby były to pojazdy sprawne - odpowiedział A. Hische. - Wskazane jest, aby spełniały co najmniej normę Euro 5, bo za taką zwracamy opłaty drogowe. Posiadacze ciągników starszych generacji musieliby dopłacać do myta. Dysponujemy standardowymi firankami i naczepami typu mega. Oczywiście do tych ostatnich potrzebne są ciągniki typu low deck. Realizujący przewozy z naczepami mega otrzymują wyższe stawki kilometrowe, jako że w takich zestawach ciągniki zużywają więcej paliwa.
Doświadczony przewoźnik
Firma dls, lider na rynku spedycyjno-transportowym, istnieje od 28 lat. Zatrudnia 250 osób. Główna siedziba mieści się w Siek koło Hamburga. Przedsiębiorstwo posiada oddziały w Poczdamie, dwa w Polsce (Gdynia i Świecie), dwa w Rosji (Moskwa i Sankt Petersburg), jeden na Białorusi (Brześć) i jeden w Kazachstanie (Ałma-Ata). Dysponuje około 400 nowoczesnymi naczepami, nie starszymi niż 4 lata - oprócz wspomnianych 300 własnych naczep wykorzystuje 100 pojazdów współpracujących na stałe przewoźników z różnych krajów. 90% ze stałych przewoźników to polscy przewoźnicy! A. Hische przyznał, że jest zadowolony z tej współpracy. Dlatego, kiedy potrzeba kolejnych przewoźników, szuka ich w naszym kraju.
dls unowocześnia systematycznie park pojazdów, właśnie kupiono 25 nowych naczep. Przewozi różne towary, m.in. granulaty, ściany składane (przemysł meblarski), ale najczęściej papier w różnej postaci.
- Papier wozimy ze Wschodu na Zachód i odwrotnie - ujawnił nasz rozmówca. - Ze Świecia, gdzie jest produkowany, wozi się go do Niemiec, gdzie jest uszlachetniany, potem znowu trafia do Polski, gdzie wytwarza się z niego na przykład opakowania do piwa albo serwetki, a te wyroby znowu są wożone do Niemiec...
Zestawy pod szyldem dls jeżdżą więc w relacjach m.in. do i z Polski, obsługują kraje bałtyckie, WNP (Rosja, Ukraina, itp.), Europę Zachodnią, Południową i Południowo-Wschodnią, Skandynawię, wewnętrzne niemieckie i polskie transporty, w tym także transport towarów niebezpiecznych. Firma na magazyny w Moskwie, Sankt Petersburgu i Jekaterynburgu. Zajmuje się przewozami morskimi na całym świecie, odprawami celnymi (np. Rosja), magazynowaniem, ładowaniem wagonów kolejowych do Rosji i Azji Środkowej.
dls zajmuje się także transportem intermodalnym.
- Co tydzień z Zagłębia Ruhry do Warszawy i w drugą stronę jadą po dwa pociągi, z których każdy zabiera po 36 naczep - poinformował nas A. Hische. - Towary w naczepach ze stacji docelowych są rozwożone do odbiorców w promieniu około 150 km. Spedycja dls w Polsce.
Polskie oddziały dls w Gdyni i w Świeciu nadzorują transporty z i do naszego kraju. W Gdyni odbywa się organizacja i koordynacja licznych transportów wewnętrznych w Polsce, w kierunku Europy Wschodniej oraz do Czech i na Węgry. Placówka w Świeciu koncentruje się na przewozach papieru z tego miasta oraz na transportach wewnątrz Polski.
Kontakt
Dls Land und See Speditionsgesellschaft mbH Jacobsrade 1, D-22962 SIEK (koło Hamburga) e-mail: a.hische@dls-logistics.de http://www.dls-logistics.de Andrzej Hische tel.: 0049/4107-8770-2140, fax: 0049/4107-8770-1140
Placówki dls w Polsce: dls Trans Ltd. Sp. z o.o ul. Modlinska 3 81-260 Gdynia telefon: +48 /58 /667-33-30 - 34 fax: +48 /58 / 667-33-33 e-mail: info@dls-trans.pl